Görüntüleme Tercihi Konu Görünümü | Tam Görünüm
Osmanlı 550 Yıl Önce yapmış..


clock10-13-2009, 08:08 PM
Yorum: #1
Bu konu en son: 10-13-2009 tarihinde, saat: 11:44 PM düzenlenmiştir. Konuyu düzenleyen: Miimoza
Osmanlı 550 yıl önce yapmış!

Osmanlı döneminin en önemli tarihi yapılarından biri olan Edirne Sarayı`nda günümüzün modern şehircilik alt yapısının yaklaşık 550 yıl önce uygulandığı ortaya çıktı


Yapımına 1450 yılında II. Murat döneminde başlanan ve Fatih Sultan Mehmet döneminde tamamlanan Edirne Sarayı daha sonra yapılan ilavelerle 3 milyon metrekarelik geniş bir alana ulaştı.
Osmanlı dönemindeki yapılan diğer saraylardan farklı olarak bir şehir şeklinde inşa edilen tek yapı Edirne Sarayı savaşlardan dolayı harabeye döndü. Zaman içerisinde önemli bir bölümü yok olan sarayın tekrar eski günlerine dönmesi için kazı çalışmaları başlatıldı.
Trakya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd.Doç. Dr. Mustafa Özer başkanlığında yapılan çalışmalar devam ediyor.
Temmuz ayında sarayın Kum Kasr-ı bölümüne ait hamamlarda ve mutfaklar bölümünde devam eden kazılarda günümüzün modern şehircilik alt yapısının yaklaşık 550 yıl önce Osmanlı tarafından uygulandığı ortaya çıktı.
Şehir şeklinde inşa edilen Edirne Sarayı`nın temiz su ihtiyacını karşılayan ve atık suyu uzaklaştıran alt yapı şebekesinin kurulduğu belirlendi.550 yıl önceki kullanılan su nakil sistemini günümüzün su şebekesinden ayıran özelliği kullanılan malzemenin farklı olması.
OSMANLI ALT YAPI KONUSUNDA CİDDİ ÇALIŞMALAR YAPMIŞ
Kazı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Özer, yapılan kazıların Osmanlı`nın alt yapı hususunda ciddi ilerlemeler kat ettiğini gösterdiğini belirtti.
Kazı çalışmalarının kum kasrına ait hamam ile saray mutfağının bulunduğu alanda devam ettiğini ifade eden Özer, bu çalışmalar sırasında pek çok alt yapı izine rastladıklarını söyledi.
Özer, `Edirne Yeni Sarayı`nın Kum Kasrı Hamamı Matba-ı Amire`de yaptığımız arkeolojik kazılar sonucunda ortaya çıkarılan alt yapı sistemlerinin günümüzde belediyelerin yaptığı alt yapı sistemleriyle ilişkili olduğunu görüyoruz. Aslında mantık olarak aynı olan atık su, temiz su bağlantıları ve bunların yapılardan uzaklaştırılması yakınlara getirilmesi yöntemleri aynı olduğunu sadece kullanılan malzemelerin farklı olduğunu görüyoruz.` diye konuştu.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Özer, 1450`li yıllarda yapıldığını bildikleri her iki yapıda ve çevresindeki mekânlarda karşılaştıkları bu alt yapıya ait izlerin kendilerine Osmanlı mimarisi ve şehircilik anlayışını gösteren önemli veriler olduğunu ifade etti. Özer, `Bu veriler Osmanlı şehirciliğinin önemli bir göstergesi durumda. Ve alt yapısı hususunda çok ciddi ilerlemeler kat ettiği bizlere göstermektedir.` dedi
[Resim: edirnesarayi.jpg]

Alıntıdır...........
clock10-13-2009, 11:17 PM
Yorum: #2
Böyle zeki bir genetiğimiz var . Ancak gelin görün ki bu kuşak tam tersi özellikleri varmış gibi davranıyor . Bakın dostlar , biz bunları yapan bir ecdadın torunlarıyız . Kendimize inanalım artık !
clock10-13-2009, 11:43 PM
Yorum: #3
550 yıl önce yapmış biri ama nedense her taraf gece kondu Big Grin zuahuahua

yani osmanlıyla övünüyoruz her defasında güzel ama bu osmanlı bizi vatansız bıraktırıyordu az kalsın Smile

ama yinede osmanlının son 100-150 yıllık kuşağının gerizekalılıklarını 500 yıla yükleyemeyeiz şanlı şerefli bir tarihimiz var orası gerçek.
clock10-14-2009, 12:24 PM
Yorum: #4
(10-13-2009 11:43 PM)Carpathia Nickli Kullanıcıdan Alıntı:  550 yıl önce yapmış biri ama nedense her taraf gece kondu Big Grin zuahuahua

yani osmanlıyla övünüyoruz her defasında güzel ama bu osmanlı bizi vatansız bıraktırıyordu az kalsın Smile

ama yinede osmanlının son 100-150 yıllık kuşağının gerizekalılıklarını 500 yıla yükleyemeyeiz şanlı şerefli bir tarihimiz var orası gerçek.

görünüş itibariyle her ne kadar gecekondu olsada şimdiki yapılan binalar bin basar o zamanını şartlarında böyle binalar yapmak ve bundan daha kaliteli binlar inşa etmek bana göre taktir edilecek birşey ...
clock07-07-2010, 04:40 PM
Yorum: #5
ert. a biraz katılıyorum.burağa hiç katılmıyorum.ne OSMANLI nın son 100 yılı o kullandığın tabiri hakediyor.ne de günümüz TÜRKİYE'si.kesinlikle hepsi mükemmel.hepsi kusursuz.çok sevdğimiz korenin gecekondu mahallerinin kaçını gördünüz.ben çok gördüm videolarda.gerçeğini de görmek isterim.ama kore ya da amerika ya da x ülkesi bizden üstün değil.olmaz da.bırrrak gerizekalı,en ahlaksızı,en başarısızı bile çok zekiydi.çökmemizin sebeplerinin başı bu zaten.masonu,musevisi,Devletteki herkesin zeki ve başarılı olmasıydı.
zaten yıkılmadaki sebebte budur.çok başlılık.yoksa en başından son padişaha kadar hepsi son derce zeki,yetenekli ve mükemmel insanlardı.
clock07-07-2010, 04:53 PM
Yorum: #6
Bu konu en son: 07-07-2010 tarihinde, saat: 05:03 PM düzenlenmiştir. Konuyu düzenleyen: Carpathia
aradaki fark

korenin gece kondu mahallelerini görmek için çok araştırma yapman çok video izleyip detayı ile incelemek gerekir.

ama burda böyle bir zahmet içine girmene gerek yok.çünkü her taraf gece kondu.fark bu Wink

osmanlı son 100 yılında vatanı parsel parsel gavur mandası yapmaya mahkum etmiştir.

400 yılla övünüyorsam son 100 yılınada bu vatanı kurtuluş savaşına götüren zihniyete ve insanlarada küfür etme hakkım vardır sanırım.

bu konu üzerine çok tartışmalar yapılabilir, yok çok başlılık yok musevi mason vs.Burda sonuç olarak osmanlının 400 yıllık şanlı şerefli 3 kıtaya hükmeden bir tarihi olsada, son 100 yılında vatan topraklarını parsel parsel satan gavur mandası haline getiren osmanlı yönetiminede zeki başarılı insanlar diyemeyiz herhalde.herşeyi tartışırım bunu tartışmam.

göz var nizam var tarih var kaynak var.
clock07-07-2010, 05:21 PM
Yorum: #7
cümlenin aslı: GÖZ VAR,İZAN VAR.büyük gülüş
(bende önceden göz var.mizan var.derdim.mizan: tartıp ölçmekten geliyor.yine uyuyorda nizam biraz ilginçSmile)askeriyede miyiz.
clock07-07-2010, 05:38 PM
Yorum: #8
doğrudur benim dilimde nizam olarak kalmış açıkcası tam doğrusu nedir bilmiyorum Cool
clock07-07-2010, 05:45 PM
Yorum: #9
Sanırım Osmanlı Tarihi ile ilgili olan bilgilerimiz farklı.

İyi bina yapımı paraya bakar iyi de mimarınız varsa zaten koca bir imparatorlukta çalıştıracak elemanda sorun olmaz. Yani Mimar Sinan gibi bir dahiler sayesinde ve padişahların kendilerini üstün gösterme ve hatırlanma olayları yüzünden bu binalar yapılmış. iyi ki de yapılmış.

Osmanlı İmparatorluğunu yıkan olay ise cephede kazanmamıza rağmen korkak yöneticiler tarafından masada toprak kaybetmemiz üstelik birde kapitülasyonlar gibi hakları vermemizdir ki şu anda da bu yapılmakta zengin ülkem parça parça satılmaktadır.

Ayrıca gerizekalı (gerçekten zeka özürlü) kişilerin de padişah yapıldığı ve yönetimin başkalarının eline geçtiği de bilinmektedir.

Türkler yorum yapmaya başladı mı sonunun nereden çıkacağı belli olmaz.

Alt yapı konusu ülkenin parçalanmasına ve satılmasına gitmiş sarhoşum üleyn

Son noktayı koyuyorum.

Konu için teşekkürler - güzel paylaşım olmuş. Cool
clock07-07-2010, 06:31 PM
Yorum: #10
arkadaşlar tarihle ilgili mustafa armağan ın birkaç kitabını ve özellikle İbrahim refiğin tarih şuuruna doğru serisini(6 kitap)okumanızı tavsiye ederim.zelihanın da dediği gibi herkese farklı tarih şuuru verilmiş.gerçekleri okumak gerek.özelilkle mustafa armağanın makaleleri harika.








Yararlı linkler: KT Kuralları, Kore, Kore Dizileri, izle

Deneme bonusu - bahisnow - casinoslot - deneme bonusu - deneme bonusu veren siteler
melbet - dinamobet - süpertotobet - betsmove - casino siteleri - hansenmedical.com
casinoproffen.com - favorislot - https://www.phillwebb.net - aseansec.org


Site içerik sağlayıcı: Koreanturk.com (Official)